آشنایی با کارشناسان مهدویت (ویژه برنامه‌سازان رسانه ملی
34 بازدید
ناشر: مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما
نقش: نویسنده
شابک: 9341514964
سال نشر: 1393
وضعیت چاپ : چاپ شده
نحوه تهیه : گروهی
زبان : فارسی
سال 1393 هجری شمسی با تدبیر مقام معظم رهبری، سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گرفت. گذشته از ارتباط میان اقتصاد و فرهنگ، نقش بی بدیل فرهنگ دینی در پیشرفت جامعه اسلامی و مصون ماندن آن از آسیب های درونی و بیرونی، بر کسی پوشیده نیست. یکی از جنبه های مهم فرهنگ دینی که قدمتی همپای ظهور اسلام، بلکه ظهور ادیان الهی دارد، فرهنگ مهدویت است. فرهنگ مهدویت، مجموعها ی از نگرش‌ها، ارزش ها، هنجارها، رسوم، سنّت ها و شعائری است که حول اعتقاد به آموزه مهدویت شکل می گیرد. البته این فرهنگ در طول تاریخ گاه دستخوش انحرافاتی هم شده است. منتها فرهنگ اصیل مهدویت، به خواست الهی و همّت عالمان و بیدارگران وارسته، در طول تاریخ حفظ و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. از طرف دیگر با توجه به ظهور رسانه های مدرن در سال های اخیر به ویژه همگانی ترینِ آن ها؛ یعنی تلویزیون و رادیو، نمی توان نقش بی‌بدیل رسانه ملی را در گسترش و پاسداشت فرهنگ اصیل مهدویت نادیده انگاشت. در کتاب حاضر که با مشارکت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تدوین شده، تعدادی از کارشناسان، مشاوران و پژوهشگران نخبه در حوزه مهدویت، به مدیران و برنامه سازان صدا و سیما معرفی شده‌اند تا با حضور و مشاوره آن ها، بر غنای برنامه های رسانه ملی در حوزه مهدویت، بیش از پیش افزوده شود. امید که توانسته باشیم در مسیر اشاعه فرهنگ اصیل مهدویت، قدمی هر چند کوچک که مرضی درگاه خداوند متعال و حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد، برداشته باشیم.